گفتن هفت تکبیر در اول نماز
آیا گفتن هفت تکبیر در اول نماز مستحب است و به چه نیتی باید گفته شود؟
مستحب است به نیت ذکر مطلق بگویند و میتوانند هفتمی را تکبیرة الاحرام نماز قرار دهند.
مستحب است به نیت ذکر مطلق بگویند و میتوانند هفتمی را تکبیرة الاحرام نماز قرار دهند.
احتياط واجب آن است از افزودن لبّيك پنجم و عبارات ديگر خوددارى شود؛ مگر آنچه در مستحبات لبیک بیانشده است؛ و چنانچه لبیک آخر را عمداً بگويد ضررى به احرام و تلبیه نمىزند. هرچند کار خلاف احتیاط کرده است.
این کار جایز نیست.
هر دو از اذکار بسیار مفید و موثر هستند.
علاوه بر گفتن ذکر واجب سجده گفتن ذکر مزبور مانعی ندارد.
بنابراحتیاط مستحب همراه امام جماعت تشهّد بخواند، يا ذكر بگويد.
اين نوعي احترام است و اشكالي ندارد.
گفتن این جمله مانعی ندارد.
خلاف احتیاط است.
اذان و اقامه در غیر نمازهای یومیه بدعت و حرام است.
دلیلی بر باطل شدن آن نداریم.
گریه كردن با صدا نماز را باطل مىكند هرچند بیاختیار شود، بلكه بنا بر احتياط واجب گریه بیصدا نيز نماز را باطل میکند اینها در صورتى است كه گریه از ترس خدا و براى آخرت نباشد و الا نهتنها نماز را باطل نمىكند، بلكه از بهترين اعمال و از كارهاى اولياى خداست.