حکم حجیت شرعی آزمایش DNA و مقدم بودن قاعده فراش
معظم له حجیت آزمایشات DNA را نپذیرفتند و فتوی بعدم حجیت دادند و دلیل آنرا کثرت خطا در آزمایشات دانستند در صورتی که بنا به نظر کارشناسان درصد درست بودن آن به 99% می رسد با این وجود نظر ایشان چه می باشد؟ و اگر با آزمایش دی إن إی ثابت شود که ولد از زانی ست حکم آزمایش مقدم است یا قاعده فراش و ولد مطلقا به صاحب فراش تعلق دارد؟
این گونه آزمایشات قطع آور نیست و حجیت شرعی ندارد و کافی نیست و در مواردی که شرایط قاعده فراش باشد ولد ملحق به فراش می شود.